Ris/ros

Ris / Ros

Hos LaserTryck.se försöker vi ständigt förbättra vår kundtjänst



Ris/ros
Om du har ris/ros till vår kundtjänst , vill vi att du hör av dig på reklamation@lasertryck.se.

Reklamation
Vid klagomål är det viktigt att du inte börjar använda den felaktiga produkten. Observera att vår anmälningsdag är 8 dagar från leveransdagen.

Vid handläggning av reklamationen vi ofta få den felaktiga trycksaken i retur.
Trycksaken returneras på vår bekostnad. Se mer nedan.

Vi kommer sedan att följa upp ärendet så snart som möjligt,
vanligtvis inom 48 timmar.

Skadat paket
Om du mottar ett paket som blivit skadat under transporten, så ombeds du att omgående (och senast inom 24 timmar) kontakta oss på reklamation@lasertryck.se. Bifoga ett foto av både innehållet och emballaget, annars täcker inte PostNord eventuella skador.


Ris, ros og reklamationer


Ris / Ros

Hos Lasertryck.se försöker vi ständigt förbättra vår kundtjänst.



Ris/ros
Om du har ris/ros till vår kundtjänst , vill vi att du hör av dig på reklamation@lasertryk.dk .

Reklamation
Vid reklamation, vänligen kontakta reklamation@lasertryk.dk .

Beskriv vänligen följande i e-postmeddelandet:

• Beställningsnummer
- Noter beställningsnummer reklamationen rör
(visas på den vita etiketten på utsidan av paketet).
• Bakgrund
- Beskriv orsaken till reklamationen
• Åtgärder
- Hur kan vi lösa reklamationen på ett tillfredsställande sätt för dig?
Ny trycksak, lägre kostnad (vänligen ge förslag på rabatt)

Använd inte trycksaken!
Det är viktigt att du inte börjar använda den felaktiga produkten.

Vid handläggning av reklamationen vi ofta få den felaktiga trycksaken i retur.
Trycksaken returneras på vår bekostnad. Se mer nedan.

Vi kommer sedan att följa upp ärendet så snart som möjligt, vanligtvis inom 48 timmar.


Ris, ros och reklamationer

Vid retur
Om det avtalas att trycksaken måsta returneras, följ stegen nedan:

Vi ber om förståelse för att all korrespondens sker via e-post.

Ris, ros och reklamationer Vi hoppas på ett gott samarbete
Med ovanstående hoppas vi att du som kund upplever en snabb och effektiv handläggning av eventuella reklamationer.

Ansvarig
För mer information, kontakta kundtjänstansvarig Ronni Thing på e-postadressen info@lasertryck.se

GÖRA REKLAMATION VIA MAIL

Du kan göra en reklamation via mail genom att skriva till reklamation@lasertryck.se

I mailen bedes flg. skitseret:

I mailet ska du ange följande: 

• Ordernummer
- Ange det ordernummer som reklamationen avser 

• Händelseförlopp
- Beskriv kortfattat vad som ligger till grund för reklamationen.

• Lösningsförslag 
- Hur kan vi på ett tillfredsställande sätt åtgärda reklamationen? 
Ny trycksak, prissänkning (vänligen ange förslag på prissänkning). 

GÖR REKLAMATION VIA KUNDCENTER

Du kan göra en reklamation genom att fylla i formuläret via vårt kundcenter

Detta gör du genom att göra följande:

• Logga in på ditt kundcenter
- Om du inte redan är inloggad 

• Upprätta reklamation
- Klicka på "Upprätta rekl." vid den order du vill reklamera

• Fyll i formuläret
- När du har fyllt i formuläret klickar du på "upprätta reklamation 

VID RETUR AV TRYCKSAKER

Om vi är kommit överens att du ska returnera en trycksak, våanligan använd denna metod.

1. Begär förpackningsetikett
Vi betaler för fraktkostnaden av din reklamation.

Därfor måste du beställe en gratis förpackningsetikett som fastnas på utsidan av returpaketet.

Du får förpackningens etikett genom att skriva till
info@lasertryck.se. Kom ihåg att skriva din adress.

Vi skicker inom 24 timmar en förpackningsetikett som gör det möjligt för återlämnande av ett paket upp till 50 kg.
2. Fyll i Word-dokument (viktigt)
När du har fått din förpackningsetikett, du tilsammens med din retur paket inkluderar en ”beskrivning av reklamationen” - Klicka här för att ladda ner.

Det tar tre minuter att fylla i arket, och det är en stor hjälp för oss, när vi måste handtera din reklamation.

3. Vi kontackta dig på mail
När vi har fått ditt paket, du kommer inom 48 timmar att få et svar på din reklamation.

Frågor
Om du har frågor är du välkommen att skriva till reklamation@lasertryk.se.

Spåra din paket

Oavset hur vi skicker din paket har vi full kontrol på spårning.

spåra din paket Paketnummer
Alle kunder får ett spårningsnummer på mail när paketet skickas iväg.

Du kan spåra din paket på detta länk.

Observera att ditt paket ofte bara ses på hemsidan klokkan 23.30 på dagen för utskick.

Gör en sökning
Om din paket är försenad eller felaktigt levererad gör PostNord en sökning.

På Lasertryck.se hjälper vi dig med paketnummer, men du måste ta kontackt till PostNord och göra din sökning. Är Lasertryck.se mellenhand fördröjds processen.

Hur du kontackta PostNord
För att söke din paket, kontackta PostNord kundtjänst på telefon 0045 7011 1230 eller fktsck78@post.dk.
Fyll i reklamationsblanketten
PostNord vill i vissa fall en blankett ifylld.
Du kommer att hitta formen här:
- Gå till www.post.dk.
- Klicka ”privat” (övre vänstra hörnet)
- Klicka på ”efterlys pakke” (nedre menyn till vänstra)

Ny trycksak
Var medverkan om att Lasertryck.se enligt våra regler och villkor inte är ansvarig för transprten av din trycksak.

Vill du ha ett nytryck av din tryksak på grund av leveransproblem, vänligan skicka ett mail till info@lasertryck.se, eftersom vi ofta kan erbjuda rabatter på nytryck.

PostNord service
Om du upplever problem med tjänsten på PostNord, vill vi att du hör av dig på info@lasertryck.se.

Vi kommer sedan att skicka ditt mail till vår kontacktperson vid PostNord.

Din inköpskorg


Pris totalt exkl. moms
Samlet rabat

Vi rekommenderar att du beställer på nätet.

På så sätt vet du säkert att beställningen blir korrekt när det gäller format, upplaga och färger.
Och du undviker förseningar på grund av att vi måste lägga in beställningen manuellt.

Om du är osäker kan du kontakta kundtjänst på info@lasertryck.se
eller på tel. +45 87 303 403
Få innehållet i varukorgen skickat till valfri e-postadress.
I e-postmeddelandet finns en direktlänk som underlättar återbeställning.

Beställning av

Välj produktionstid

Varning

Varning

Varning

Varning

Skickas i tid – annars gratis

Upplever du att vi inte får iväg din trycksak i tid, och du har beställt dem med expresstryck, erbjuds du trycksaken utan kostnad, dock högst 5.000 kr exklusive frakt
Tilføj kommentar for din premium løsning
Rabatt
På denna sida kan du se dina priser efter att rabatten dragits av.

Observera att vissa specialprodukter inte omfattas av våra allmänna rabatter. Det handlar om:
• Emballage

Specialberäknade erbjudanden
Ingen rabatt ges på specialberäknade erbjudanden.

Fråga
Om du är osäker är vi redo att hjälpa dig på info@lasertryck.se.
Hej!

Vi har nu skickat en offert.


Vill du beställa trycksaken finns det en direktlänk i meddelandet där du kan göra din beställning med några få klick.

Du kan givetvis också besvara meddelandet med din(a) tryckfil(er) om det är lättare för dig.


Behöver du mer information är vi redo att hjälpa dig på info@lasertryck.se eller tel. +45 87 303 303


Med vänliga hälsningar

Ronni Thing,
Kundserviceansvarig

lasertryck.se
P. O. Pedersens Vej 26 - 8200 Aarhus N.
Hej!

Hoppsan, något har gått snett och e-postmeddelandet har inte nått fram.

Vi beklagar detta och ber dig kontakta kundservice som gärna beräknar ett pris åt dig.

Vi ses på info@lasertryck.se eller tel. +45 87 303 303

Vi ber om ursäkt för besväret.


Med vänliga hälsningar

Ronni Thing,
Kundserviceansvarig

lasertryck.se
P. O. Pedersens Vej 26 - 8200 Aarhus N.
Expresstryck:

Är det bråttom? – vi är redo att hjälpa till!
Nästan alla våra trycksaker erbjuds som "expresstryck", vilket innebär att vi mot en avgift omedelbart sätter igång produktionen.

Samma dag
Vi kan skicka dina produkter redan samma dag. Under varje produkt kan du se de olika expressmöjligheterna.

Överskriden deadline
Kontakta oss även om deadline överskridits. Vi kan oftast hitta en bra lösning!


> Läs mer om expresstryck
Layout

Vi kan hjälpa till med designen
Behöver du hjälp med utformningen av din tryckfil hjälper vårt team med grafiska formgivare dig gärna.

Ditt grafiska material
Det grafiska materialet vi gör åt dig blir din egendom. Du är alltså inte skyldig att anlita LaserTryck.se för tryck i framtiden.

Erbjudanden
Kontakta layout@lasertryck.se för att få en offert utan förpliktelser.

Två kostnadsfria verktyg
Observera att vi erbjuder 950 gratismallar och ger dig tillgång till 2 miljoner bilder utan kostnad – mer information.
Mallar

Zip-fil
Mallarna placeras i en zip-fil, som du hittar här:
• Mall i pdf-format
• Mall i InDesign-format
• Dokumentet Så-designar-du-din-trycksak.pdf
• Våra exportinställningar
• Dokumentet: Hvad er eksport-indstillinger.txt

Läs mer
Se även vår information om mallar.

Slipp allt krångel – använd våra mallar
Vi rekommenderar att du använder någon av våra mallar när du designar din trycksak. Med hjälp av mallar slipper du allt krångel med beskärning, dokumentstorlekar osv.

Designa utan att använda mallar
Ska du ta fram en enkel trycksak, till exempel ett vykort, kan du göra det utan att använda våra mallar.

> Se även Allt om tryckfiler.
Brandhämmande material

Godkänt för mässor
Tyg banderoller är brandhämmande och godkänt för användning på mässor.

Kontakta oss gärna för en produktspecifikation.

Allt är möjligt
Om du har frågor om betalningen kan du kontakta kundtjänst på info@lasertryck.se eller tel: +45 87 303 303

Svanenmärkt trycksak

LaserTryck.se är ett Svanenmärkt tryckeri
När du väljer ett Svanenmärkt tryckeri, väljer du ett tryckeri som bidrar till renare miljö och en sundare arbetsmiljö.

Logotypen på din trycksak
Som LaserTryck.se-kund kan du alltså sätta Svanenmärket på din trycksak som ett synligt bevis på att du har en ansvarsfull och miljömedveten inköpspolicy.

> Läs mer här
Administrationsavgift

Varför avgift?
Alla fakturor är belagda med en administrationsavgift på 50 kr. Avgiften har vi haft sedan vi startade 1999. På den tiden hade vi en extremt enkel prislista med endast en produkt, nämligen lösblad/flygblad.

Priserna var således:
A3: 3,00 kr
A4: 1,50 kr
A5: 0,75 kr
A6: 0,38 kr

Så kunden betalade i själva verket 3 kr för ett A3-ark som vi kunde beskära utan kostnad. Dock blev det problem när en kund skulle beställa två A3-affischer och vi behövde skicka en faktura på 6 kr. Därför införde vi avgiften.

Därför behåller vi avgiften
Men nog om anledningen. Anledningen till att vi inte släppt avgiften är att principen fortsatt tillämpas i de prislistor vi använder idag. Vi vill nämligen uppmuntra kunderna att göra samlade beställningar av sina trycksaker. Avgiften är densamma (50 kr) oavsett om du beställer 1, 2 eller 10 olika trycksaker samtidigt.

Om vi tar bort avgiften blir det en fördel för dem som gör enstaka beställningar och en nackdel för dem som samlar sina beställningar.

Våra administrationskostnader
Våra administrativa kostnader för att hantera beställningen (kontrollera beställningsuppgifter, skriva ut beställningspåsar, följesedlar, fakturera, registrera inbetalningar och ev. driva in pengar) ligger på ca. 75 kr per beställning. Därför är det klokt att försöka få kunderna att göra en samlad beställning.

Ingen dold avgift
Vi informerar tydligt om avgiften före beställning så den kommer inte som någon överraskning. Vi upplyser om avgiften i alla prisöversikter, e-postsignaturer och orderbekräftelser. Vi tar också avstånd från andra konstiga avgifter, som är vanliga i branschen, t.ex. dieseltillägg.
Neutral offert

Möjligheten för att få neutrala offerter är ett verktyg till de många reklambyråer som vi har glädje av att vara underleverantörer för.

Genom att få neutrale offerter kan byråerna lätt anpassa priserna och skicka det vidare till deras kund. Vårt namn, logga och beställningslänk finns inte med i offerten.

Allt är möjligt
Om du har frågor, eller inte hittar det du söker, vänligan kontakta vår kundtjänst på info@lasertryck.se eller ring på 08-55 11 89 54